top of page

'더블유제이앤오'는 2016년 서울에 설립된 건축 및 인테리어 실무 워크숍입니다.


다양한 경험과 생각을 바탕으로 복잡한 사회 속에서 건축, 도시, 문화, 장소의 본질적인 가치를 고민하고, 단순함의 구축을 통해 일상에서의 새로운 감각적 경험을 제공하고자 합니다.
건축과 인테리어를 중심으로 가구디자인, 브랜딩 등 다양한 환경에 관심을 가지고 탐구하고 있습니다.

​본질적 가치를 담은 디자인

 

​무분별한 트렌드의 흐름을 쫓아가기보다는 기본에 항상 충실하며, 본질적인 속성에 대하여 우선적으로 탐구합니다. 본연의 가치를 존중하고 시간이 흘러도 변하지 않는 것이 WJNO만의 철학과 스토리를 담는 방식입니다.

일상의 감각적 경험 ​

단순함의 구축은 과도한 장식을 배제하고 재료의 물성과 공간의 분위기에 집중하게 만들며, 기능에 충실하고 심미적인 형태를 갖춤으로써 일상에서의 다양한 감각적 경험을 제공합니다.

 

브랜딩에서 공간으로

현대사회에서 개개인의 다양성이 중요해짐에 따라, 소규모 기업 또한 브랜딩을 통해 창조적인 문화 공간 형성과 새로운 라이프스타일 창출로 가치를 인정 받는 일은 매우 중요합니다. WJNO는 브랜딩과 공간을 함께 연구하고, 기업의 요구와 디자이너 감각의 접점을 찾아 결과물을 제안합니다.

'WJNO' is an architectural and interior practice workshop established in Seoul in 2016.


Based on various experiences and thoughts, we want to consider the essential values of architecture, city, culture, and place in a complex society, and provide new sensory experiences in everyday life through the construction of simplicity.
Focusing on architecture and interior, we are exploring various environments such as furniture design and branding.


Fundamental Design

Rather than following the indiscriminate trend, we are always faithful to the basics and explore essential attributes first. Respecting the original values and not changing over time is the way to contain WJNO's own philosophy and story.


Sensuous Experience

​The construction of simplicity excludes excessive decorations, focuses on the material's physical properties and the atmosphere of the space, and provides a variety of sensory experiences in everyday life by being faithful to functions and having an aesthetic form.

 

​Space Branding

'WJNO' consider the interests of all the people who will, in whatever way, encounter our work such as space branding to form an emerging cultural space and life style. We explore and suggest solutions accommodating clients’ needs and design strategies via space branding.

bottom of page